Методична скарбничка







Жартівливі вірші. Грицько Бойко «Хвастунець». Григорій Фалькович «Чесний кіт».
Мета: навчити виразно читати вірші, інтонувати речення; удосконалювати навичку читання; аналізувати та відповідати на запитання за змістом прочитаного; виховувати інтерес до оточуючої природи, спостережливість; формувати вміння бачити прекрасне.
Обладнання:  мультимедійний комплект
Хід уроку
                I.  Організація класу
Етап ранкової зустрічі
1.                        Привітання
2.                        Привітання під  музичний супровід  з обранням дії.
3.                        Щоденні новини
-               Яке сьогодні число?
-               Який день тижня?
-               Яка погода?
-               Який місяць?
Гра:
Повідомлення планів на день


             II.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-  Сьогодні на уроці ми з Вами   вивчаємо тему «Веселе слово». Нових чудових авторів.
-  Про що може йти мова у  творах які ми будемо вивчати?
Актуалізація опорних знань Слайд 2
1.                        ГРА    «Спускаємось з гори»
             КА    .  ЗКА
          БЕРІ   .    ЗКА
       МОТУ   .    ЗКА
         ПІДКА    .      ЗКА
2.                        Робота над чистомовкою
Слайд 3.  Пригадаємо відомі казки за допомогою чистомовок


         III.  Вивчення нового матеріалу
Демонстрація навчальної презентації.
Слайд 4. 1. Знайомство з поетом. Грицько Бойко.
Слайд 5 2. Опрацювання вірша Грицька Бойка «Хвастунець» (аудіо запис вірша).
Слайд 6  3 . Словникова робота. Прочитайте слова згори вниз і навпаки, з’єднайте стрілочками відповідні словосполучення з вірша.
Слайд 7  4Читання вірша учнями в парах  один одному
-               Прочитайте вірш у пів голосу
-               Прочитайте  строфу, яка починається словами « З  переляку, у тривозі…»
-               Прочитайте  строфу, яка починається словами «Хлопчик Толя»

5.            Питання до тексту
-               Як Толя казав про себе з початку?
-               Яким він був насправді?
-               В яких випадках говорять прикуси язика?
Слайд 8.  6.Фізкультхвилинка.
Слайд 9..7 Знайомство з поетом. Григорієм  Фальковичем
Слайд 10  8. Опрацювання вірша Григорія Фальковича «Чесний кіт»  (аудіо запис вірша).
Слайд 11 9 Словникова робота. Прочитайте слова згори вниз і навпаки, з’єднайте стрілочками відповідні словосполучення з вірша.
 Читання вірша учнями.
-               Прочитайте вірш у пів голосу.
-               Знайдіть хто навчив котика поводити себе так, як він звик?
Слайд 12  Запитання до тексту.
v   Чи сподобався тобі вірш?
v   Який настрій у тебе викликає цей вірш?
v   Чи правильно поступив кіт? Чому? Обґрунтуй свою відповідь.
          IV.  Закріплення вивченого
1.       Граємо з лего
-               Складіть пірамідку слів за допомогою лего
              V.  Підсумок
          VI.  Рефлексія
-               Мені сподобалося на уроці…
-               Я запам’ятав…
-               Я дізнався про …


Досвід роботи вихователя ГПД
 https://www.youtube.com/watch?v=aHtCBsWB-jc&t=9s&ab_channel=%D0%9D%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%8F%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%B2%D0%B0
Незвичайні ситуації мирного часу
https://www.youtube.com/watch?v=9VewLheHd2U&t=15s&ab_channel=%D0%9D%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%8F%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%B2%D0%B0  

Звуки [к], [к`], позначення їх буквою "ка". Виділення звуків[к], [к`].

https://www.youtube.com/watch?v=mUa6IpovsvQ



Виступ на педраді  STEM - у початковій школі
Слайд 1
Запорукою успішного економічного розвитку України та її конкурентоспроможності є висококваліфіковані фахівці, особливо у виробничих сферах найбільший дефіцит спостерігається за такими професіями як інженери-технологи та конструктори. Стрімко зростає попит на ІТ-спеціалістів. Водночас, за даними різних досліджень, близько 70% учнів випускних класів не знають ким би хотіли працювати.
      Слайд 2
    Сьогодні існує декілька варіантів цього терміну:
STEM = Science + Technology + Engineering + Mathematics (природничі науки, технологія, інжиніринг, математика).
STEAM = Science + Technology + Engineering + Arts + Mathematics (природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика).                                                                                             STREAM = Science + Technology + Reading+wRiting + Engineering + Arts + Mathematics (природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистец
Слайд 3
Для учнів початкової школи впровадження STEM-програми передбачає формування позитивного ставлення до наукової творчості, навичок дослідницької діяльності, розвиток креативності мислення, творчих здібностей та, насамперед, здібностей до винахідництва, ознайомлення зі STEM-галузями і професіями; стимулювання інтересу учнів до подальшого опанування курсів, пов’язаних зі STEM.
Спільна робота над практично-спрямованим проектом сприяє формуванню у дітей навичок роботи у команді та розвитку критичного мислення, а одночасне вивчення і застосування науки і техніки може створити безліч інноваційних проектів.
Слайд 4
Отже, використання STEM-технологій у початковій школі передбачає розвиток пізнавального інтересу в учнів до природничих дисциплін, дослідницьких навичок, ознайомлення зі STEM професіями, навчанню дітей співпраці, розвиток навичок спілкування, роботі в групі.
В сумі отримуємо комплексний міждисциплінарний підхід з проектним навчанням, який поєднує у собі природничі науки з технологіями, інженерією і математикою. Як і наше життя, усі предмети – взаємозалежні та інтегровані і в єдине ціле. У цьому гармонійному поєднанні – головна перевага STEM.
Однією зі складних сучасних педагогічних, психологічних проблем є підготовка вчителя до роботи за STEM-програмами. Перевагою вчителя початкової школи щодо впровадження STEM–освіти, є те, що він уже є учителем універсалом і може зреалізувати інтегроване дослідження, досягти розвивальну, дослідницьку, проективну мету проекту. А також створити умови та організувати урок таким чином, щоб учні, мали змогу, використовуючи новітні технології, отримати знання, спільно працювали над проектом, приладом, що можна реалізувати у реальному житті.
Слайд 5
Одне з основних завдань, яке повинен розв’язувати вчитель  початкових класів – це організація та підтримка цілеспрямованої пізнавальної діяльності учнів, формування у них умінь та навичок здійснювати наукові дослідження.
Головна мета науково-орієнтовної освіти молодших школярів – це створення системи навчання на основі компетентнісного підходу, яка орієнтована на самореалізацію особистості молодого науковця. На уроках учні не є пасивними спостерігачами, а — є пошуковцями, творцями нового, тому вони краще запам’ятовують те що «відкрито» ними самими. Використовуючи елементи STEM-технології вчитель створює для дітей такі можливості, які дозволяють їм бути більш активними, зацікавленими у власній освіті. Працюючи в сучасній початковій школі вчитель повинен чітко усвідомлювати, що STEM-освіта об’єднує в собі міждисциплінарний та проектний підходи, основою якого є інтеграція природничих наук в технології, інженерну майстерність та математику. Вивчення навчального матеріалу повинно відбуватися по темам, які поєднують декілька предметів, матеріал яких тісно пов’язаний між собою та  вони повині мати обовязково, практичне застосування.
Слайд 6
Тобто навчання  дітей в системі STEM-освіти за допомогою практичних занять демонструє учням початкових класів можливість застосування науково-технічних знань в реальному житті. На кожному уроці учні щось планують, розробляють моделі сучасної індустрії. Створюють проекти, намагаються запропонувати власну модель. Аналізують, роблять висновки, пов’язують її з життєвими ситуаціями, з власним досвідом. Це дає їм можливість бути більш впевненими у власних можливостях, навчитися йти до власної мети, долати перешкоди, перевіряти свою роботу багато разів, але не зупинятися на досягнутому.
Слайд 7
Працюючи в групах учні вільно висловлюють власну думку, відстоюють її, вчаться правильно формулювати та презентувати свою роботу. Чим більше вони займаються практичною роботою, тим більше розкривають власні здібності та більше проявляють зацікавленість до дисциплін, що вивчаються. Це дає можливість правильно вибрати майбутню професію, підготуватися до сприйняття життя.
Слайд 8
Працюючи за основними напрямками STEM-освіти в учнів формуватимуться найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:
- уміння побачити проблему;
- уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв'язків;
- уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;


- гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції;
- оригінальність, відхід від шаблону;
- здатність до перегруповування ідей та зв'язків;
- здатність до абстрагування або аналізу;
- здатність до конкретизації або синтезу;
- відчуття гармонії в організації ідеї.
Слайд 9
STEMпрограми розробляються за такими основними напрямами:
              інтегровані, міжпредметні навчальні програми;
              робототехніка та інженерні розробки;
              «розумні пристрої» Інтернету речей;
              3D- моделювання П
Слайд 10
Цікаво те що,  STEM – освіта отримала вже свої варіації розширені і поглиблені - STREM (в комплекс додали «R» - robotics / робототехніка) або STEAM (додали «А» - art / мистецтво). Остання, а саме STEAM- вона частіше використовується у рамках програм початкової школи, через те, що учням початкової ланки, ще важко створювати  роботів, або поєднувати фізику із хімією,  їм простіше творити.  Тому у системі STEM- освіти для початкової школи значне місце посідає саме STEAM-освіта.
Слайд 11
На думку американських вчених спроба активізувати освіту тільки в напрямку науки без паралельного розвитку Arts-дисциплін може призвести до того, що молоде покоління позбудеться навичок креативності.
Навчання молодої інтелектуальної еліти, здатної успішно реалізовуватися в сучасному мінливому світі, неможливе без застосування інноваційних інформаційних та комунікаційних технологій, а отже — вільної орієнтації учнів в інформаційному просторі – головна задача STEM  Можливості застосування ІКТ у роботі з обдарованими дітьми на уроках є одною із запорук успішного навчання. Одним із сучасних методів навчання – є метод проектів. Яким дуже часто користуються вчителі початкових класів, тому що, під час проведення уроків із застосуванням цього методу діти виступають творцями, шукачами, працюють креативно, цим самим  вчителі нашої , так чи інакше  користуються основами, які входять до системи STEM-освіти.
Проведення інтегрованих уроків, проектів, веб-квестів- скрізь де ви пропонуєте дітям приймати участь не як слухача, а як творця, все це є тими складовими, які допомагають виховувати компетентних особистостей, які  можуть в своєму житті робити власний вибір, бути впевненим у своїх силах та бути готовим до життя.
Слайд 12
Проведення веб-квестів входять до STEAM-освіти ,  в їх завданнях пов’язується робота із комп’ютером та розвиток творчих здібностей. Наприклад,  підготувавши веб-квест «Котики вербові- вісники весни»  дітям було запропоновано спробувати себе у різних ролях: Літературознавця, казкаря, знавця музики, художника, дослідника. Завдання були: створити  та оформити захалявну книжечку із прислів’ями про вербу,  написати казку про вербу, створити добірки віршів про вербу, знайти пісні про вербу та ін.
Слайд 13
Кожна дитина мала право обрати Роль, яка їй подобалася і  виконати завдання до цієї ролі та підготуватися до презентації роботи.  Дітям дуже подобаються такі види роботи  - бо на таких уроках, діти сприймають себе більш дорослими,   працюючи в групах відчувають  більш себе значимими, працюючи з матеріалом – набувають знань та вмінь працювати з комп’ютером, Інтернетом, створюють  самостійні творчі вироби.
Взагалі протягом роботи із своїми учнями я помітила, що для дітей те що вони створили самостійно  сприймається набагато краще, ніж коли вони просто виконують вказівки вчителя.
Слайд 14
Починаючи із 1 класу, при підготовці до свят я зазвичай, пропоную дітям  на уроках трудового навчання або  образотворчого мистецтва створювати спільно декорації.
Так,  наприклад,  при підготовці до Заочної подорожі «Країнами Європейського Союзу» обрали  країну – Греція. Учасникам треба було виступити в ролі богів із Олімпу: спочатку  я запропонувала  дітям  придумати   костюми, для того , щоб глядачі зрозуміли – що діти виконують роль Богів. Далі, діти радилися у групах,  коли ми вислухали їх думки,  було проведено голосування -  більшість  була за те - щоб вийти підперезаними у простирадла. Потім йшла підготовка декорацію Тому дітям було запропоновано  вигадати, як зробити  спільну декорацію. Методом голосування знову вирішили це питання, було обрано малюнок чорно-білого кольору, діти розфарбовували  його по частинах, як хто хотів було 25 листків. А п’ятеро  учнів займалися склейкою .  Таким чином, до свята було підготовано костюмовані виступи та декорації. 
Слайд 15
Це один із прикладів STEAM-технологій  під час використання якого дітям було запропоновано тему та названо завдання, які треба було виконати.  Діти спілкуються між собою, слухають і чують думки одне-одного, розвивають креативність. Також  відбувається інтегрування образотворчого мистецтва  та знань із історії Греції, початкових знань з геометрії (правильне вирізання та склеювання частин).Діти чудово виступили – бо готувалися самостійно.
          У початковій  школі відбувається  формування навичок дослідницької діяльності, але, звичайно, у формі, доступній для певного віку, психічного і ментального розвитку; закладення основ обізнаності зі STEM-галузей і професій; стимулювання інтересу учнів до подальшого опанування курсів, пов’язаних зі STEM.
Уроки в школі за STEM-технологією дозволяють не тільки вивчати теоретичний матеріал, але і закріплювати знання за допомогою можливостей практичного застосування різноманітних завдань, які можуть бути настільки цікаві, що їх трудність не викликатиме неприйняття у учнів.
Слайд 16
– Співробітництво. Іноді плідна співпраця з товаришами по команді може бути складнішим завданням, ніж фактичне завдання, що стоїть перед командою. Для досягнення інноваційних результатів і вирішення складних завдань, в команді мають працювати особистості з різним науковим і технічним бекграундом. Маленькі, міждисциплінарні команди вимагають співробітництва, взаємодопомоги і швидкого мислення, щоб досягти прогресу в кінці проекту.
– Комунікативність. Незалежно від посадового положення, саме тактовне спілкування, а не тиранія в команді, може сприяти продуктивній спільній роботі і зміцненню авторитету керівництва. Навчання в області STEM надає широкі можливості для спілкування «один на один» і «один-до-багатьох».
– Творчість. Творчість та інновації йдуть пліч-о-пліч. «Креатив» може вдихнути нове життя у будь-який науковий і технологічний проект, показати його ще не розкриті можливості. Більш того, ті, хто здатний вийти за межі технічних навичок і мислити нестандартно, можуть винаходити щось абсолютно нове в багатьох інших областях життєдіяльності людини.
Впровадження в навчально-виховний процес методичних рішень STEM-освіти дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:
- уміння побачити проблему;
- уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв’язків;
- уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;
- гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції;
- оригінальність, відхід від шаблону;
- здатність до перегруповування ідей та зв’язків;
- здатність до абстрагування або аналізу;
- здатність до конкретизації або синтезу;
- відчуття гармонії в організації ідеї.
Слайд 17
Отже, щоб бути успішним у більшості сучасних професій, необхідна інтеграція максимальної кількості навичок. Методика STEM-освіти дозволяє організувати проектну, навчально-дослідницьку діяльність в школі і поза нею, за формою змішаного навчання, і показати учням, як науковий метод може бути застосований у повсякденному житті.

Слайд 18
Сучасні школярі – покоління, яке вже звикло отримувати інформацію насамперед візуально. Тож викладачі та батьки, які прагнуть отримати найкращий результат, повинні почати використовувати нові методи навчання вже сьогодні.
Слайд 19
У Києві нещодавно підписали меморандум щодо створення коаліції STEM-освіти. Скільки часу знадобиться для втілення цих ідей у життя, поки що важко сказати. Проте знайомити учнів молодших класів з матеріалами STEM/STEAM-освіти можна почати вже зараз - за допомогою STEAM YouTube Channels для початкової школи. Це ще й сприятиме вивченню англійської мови.
Слайд 20
.   Сьогодення об’єктивно вимагає переведення освітнього процесу на технологічний рівень, активізації пошуку перспективних інноваційних педагогічних технологій, спрямованих на розвиток і саморозвиток особистості.
Слайд 21
 Вчителі організовують екскурсії на яких відбуваються майстер-класи, де діти можуть спробувати себе в якійсь справі. Освіта в галузі STEM є основою підготовки співробітників в області високих технологій , а їх розвиток потрібно починати ще в початковій ланці школи.
Слайд 22

Яскравий блог (http://babbledabbledo.com/) та канал на сервісі YouTube з цікавими ідеями для дітей різного віку Babble Dabble Do
Колекція відеороликів Vi Hart (https://www.youtube.com/user/Vihart) містить  найрізноманітніші теми, від спіралей в математиці до числа Пі та Анти-Пі.
Канал з короткими і простими проектами для дітей початкової школи. Tinker Lab (https://www.youtube.com/channel/UCZxrfiMHHYjdkTeXeFKazeg) стане у нагоді для розвитку навичок креативності. Нові відео додаються щотижня.
Добірка яскравих відео роликів з розділів математики, науки, мови, мистецтва на каналі TedEd (https://www.youtube.com/channel/UCsooa4yRKGN_zEE8iknghZA).
Україномовний канал сервіс у YouTube Цікава наука. Переклад і озвучення науково-популярних та освітніх відео на різні наукові теми з фізики, астрономії, біології, географії та математики.



















Список використаних джерел
1. Патрикеєва, О. STEM - освіта : умови впровадження у навчальних закладах України / О. Патрикеєва, О. Лозова, С. Горбенко // Управління освітою. - 2017. - № 1. - С. 28-31
2. Азізов Р. Образование нового поколения: 10 преимуществ STEM образования [Електронний ресурс] / Руфат Азізов – Режим доступу до ресурсу: https://ru.linkedin.com/pulse/%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0% BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5- %D0%BD%D0%BE %D0%B 2%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%  BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-10-%D0%BF%D1%80%D0%B5% D0%D0% BC%D1%83%D1%89%D0%B5%D1 %81%D1%82%D0%B2-stem-rufat-azizov.
3. Відділ STEM-освіти [Електронний ресурс] // Інститут модернізації змісту освіти. – Режим доступу до ресурсу: https://imzo.gov.ua/pro-imzo/struktura/viddil-stem-osviti/
4. http://www.studylikeninja.com/stem/ STEM-освіта та добірка Youtube-каналів для організації навчання в початковій школі.
5. http://www.tryengineering.org/lang/russian/play.php – STEM-ігри для дітей та дорослих.STEM-проекти від Людмили Рождєственської (Естонія):







Комментариев нет:

Отправить комментарий